Friday, December 2, 2011

Yes Boss!



Penulis :
Areila Sahimi atau nama sebenarnya Nurul Azalila Binti Ahmad Sahimi dilahirkan pada 6 Januari 1986, Ipoh, Perak. Berpendidikan Sek. Keb. Kg Pasir Puteh, Ipoh, Sek. Men. Kebangsaan Kg Pasir Puteh, Ipoh, ACS Ipoh dan Politeknik Sultan Idris Shah, Sabak Bernam, Selangor. Di dalam dunia penulisan maya, pembaca lebih mengenali beliau dengan nama 'akubintangbiasa'. Beliau telah menghasilkan tiga buah novel bercetak yang bertajuk "Baju Pengantin Mak Andam", "2x5" dan Iman Suraya bersama Kaki Novel Enterprise.


Sinopsis :

Aryana... dia tak pernah terfikir yang dia akan menjadi pembantu peribadi kepada lelaki yang menjengkelkan, berlagak bagus dan poyo (tapi boleh tahan kacak jugaklah). Tugas hakiki seorang pembantu peribadi tidaklah susah mana pun, tapi dia yg mendapat bos seperti Ilham Irfan: selalu buat dia pening kepala. Setiap langkah boss... kena turut. Setiap rentak boss... kena ikut. Semua kena "Yes, boss!"

Dan dia pun sama sekali tidak pernah menyangka yang hatinya akan terpaut pada lelaki itu dan seterusnya membuatkan dia sering terluka.

Ilham... dia perlukan Aryana untuk tolong cover line bila dia tiada di pejabat dan tolong pastikan setiap temu janji dia dengan semua 'teman tapi mesranya' itu tidak bertindih di antara satu sama lain. Sebabnya? Dia selalu lupa dengan girlfriend yang mana satu dia patut keluar. Kerja-kerja pejabat yang lain, Aryana yang bijak tu sudah tahu apa yang dia patut buat. Seronoknya hidup bila ada pembantu naif seperti Aryana yang tak pernah membantah. Cakaplah apa saja, Aryana pasti akan mengatakan, "Yes, boss!"

Dan bila Aryana tiada, hidup dia jadi tak keruan. Saat tersedar dia perlukan Aryana lebih daripada seorg boss yang memerlukan seorang pembantu peribadi, ada pula halangan yang menanti. Ah! masakan dia perlu mengalah kepada tauke kolam ikan keli tu!

My 2 cents :


Salah satu dari buku favourite mama...sebab mama suka baca tulisan Areila Sahimi.. hehe.. bias kan.. nak wat cemana, memang mama suka gaya tulisan Eila yang santai dan relaxing. Pas tu dia tak overdose. Hehe...
Okay dalam citer ni kan, mama dok bayangkan...
Datuk Maarof >> Dato' Haji Rahim Razali
Ilham Irfan Datuk Maarof >> Awal Ashaari
Aryana >> Scha Al-Yahya...
boley? Ahahaha.. boleh tak bolehlah kan, itu yang tertayang dalam kepala!


Hatiku terusik di mukasurat 262.......

2 comments:

yanAzhad said...

hahaha.. mama sama cam yana la.. suka bayangkan2.. tp yana selalu bayang ikut muka yg kat frontpage novel tu.. pastu suka gak cerita2 ala camni.. xberat sgt.. hmm.. dah lama xbaca novel.. zaman sekolah dulu abis duit beli novel.. fav author ahadiat akashah lah hehe..

MamaFaMi said...

yanAzhad :
Bila bayangkan, baru lah ada feel nak baca. Ahaks.. menghayati watak bak kata orang. Mama depends, kalau gambar kat kulit buku tu 'boleh masuk', mama on. Kalau tak, mama cari 'pelakon' lain... tak pun... berlakon sendirik... ahaks....