Sunday, October 24, 2010

BAWANG...RM70.00? BIAR BETUL....

Harga bawang sampai RM70.00? Esh.. bawang apa tu? Bawang dari emas ke dari tembaga ke?

Tak de la..... gimic je tu...

Pagi semalam, mama memang plan nak pergi kedai. Nak beli tepung dan telur. Saja ajak Kak Ana, kot dia nak ikut. Kan bagus car pool dari pergi sendiri-sendiri. Jimat minyak, dapat kurangkan pencemaran udara dan juga kesesakan lalu lintas. Lagipun, kalau pergi kedai ada kawan, best sikit. Kak Ana pun setuju nak ikut sebab dia nak beli bawang, katanya...

Kami pergi kedai... 2 kedai... Kak Ana habis RM70.00 ++, mama habis RM100.00 ++...hanya kerana ke kedai nak beli bawang, telur dan tepung... mahal kan harga barang-barang tuh... dahlah tu, booth kereta pun penuh! Macam mana tuh?

Nota : Lenkali nak beli bawang, pergi je kedai depan rumah, baru RM2.00!!

12 comments:

ijayuji said...

Salam ma! uiiissshh! mahalnyer!!!! tp bwg mmg mahal kan? sama jer kalau kita soping kat sini brg sikit tp dah cecah ratus2, skrg ni apa jer yg tak mahal sume2 mahal huhu

Gee said...

Salam...memang skrg brg sume dah naik harga.....itu baru bawang belum barang lain lagi...ermmm...!!!!

ain (sweet thots) said...

ma.., betul ke beli bwg je tu sampai 70 hinggit? isk, mahalnya... x patut, x patut. nampaknya pasni masak xyah buh bwg lerr.. hihi

maklang azie said...

beli baper guni bwg, baper papan telur dan baper paket tepung tu ma..? sure penuh booth keter...hehehe....

hanieliza said...

kakliza pun selalu terkena ..
bawang le ni mmg mahal la....

theblabber. said...

aik..mahalnya?

mokwonik said...

nak wat kenduri ke mama??

Sweatha Sanjana said...

A Tribute to Theatre
The Murugan Theatre. It is one of the theatres in Thiruthangal, a small town near the famous industrial town of Sivakasi in Tamil Nadu. The small town had three theatres in those days (1980s). Chinnaknai Theatre was in the northern corner of the town and Balaji Talkies was at the other end, in the southern corner

We proud inviting you to the the internet's best Social community. www.jeejix.com .

~~ciklinn~~ said...

salam mama.... sihat ker? selmat berpuasa....

yerloo brg skrg mahalkan... linn pun kdg beli bwang2 pun berpoloh hengeet

YuinTing said...

Hi MamaFami, wishing you a "Selamat Hari Raya".

indahhouse said...

salam mamafami,
sajer ngintai kat sini. oh, paham3x... saya pernah masuk supermarket, bgtau kat hubby tunggu ya...nak beli 1 bekas minyak 5 liter, alih2 penuh barang saya amik.. abes RM50. hahaha.. dugaan tul masuk supermarket ni. ;)

MamaFaMi said...

Waalaikumussalam Indah...

Alhamdulillah ada gak yang paham. Ramai yang terkeliru dengan entry mama yang ini. Tapi apa yang Indah faham tu, itulah sebenarnya maksud mama. Kita kata nak beli bawang je, tapi bila keluar dari kedai.. penuh troli dengan barang lain selain bawang! Teruk kan kita ni? Tapi rasanya tak bersalah sebab apa yang dibeli tu adalah untuk kegunaan kita gak kan...