Friday, October 29, 2010

SIAPA YANG BERLARI, SIAPA YANG PENAT NIH?

Petang tadi, cadangnya nak pergi kedai membeli barang dapur. Tapi lepas ambil anak dari sekolah, mama baringlah kejap melepas helah lelah. Tangan pun dengan otomatiknya on kan television. TERtengok cerita CINTA ROTI, yang mengisahkan warga asing yang bekerja sebagai pembuat roti di sebuah restoren, dok kelentong 3 orang perempuan demi duit... ala-ala pisau cukur gilette.

Perempuan pertama, boss restoren. Perempuan kedua, career lady dan yang ketiga, wanita yang bekerja di pejabat pengiklanan (lakonan Sherina anak Chef Wan). Boss tu, dia yang syok kat mamat ni. Yang kedua tu, saja je kenkawan. Tapi dengan Sherina ni, mamat tu ada hati gak kat dia, tapi kat negeri sendiri, dah ada isteri... Kesemua wanita-wanita ini amat bermurah hati menolong mamat ni dengan menghulur duit apabila mamat ni buat muka seposen kesian.

Si Mamat ni pun kenalah berlari sana-sini dating dengan ketiga-tiga perempuan tu..... mama yang menonton, terus kepenatan....lalu tertidur... tanpa mengetahui apa kesudahannya! Hahahaha....


Saper ada tengok? Citer sket apa ending dia?

Nota kaki : Kedai ke mana...mama ke mana! Cemana?


No comments: